Život podle vašich představ?

20.01.2005 | , Finance.cz
ÚČTY A SPOŘENÍ


perex-img Zdroj: Finance.cz

Změna značky není v dnešním světě nic neobvyklého. Vždy je však pro společnost krokem do neznáma. Podaří se naplnit plánovanou strategii? Bude změna identity pro společnost přínosem?

Vyslovíme-li či objeví-li se posloupnost písmen G a E, někteří si možná vzpomenou na studium a Mendělejevovu periodickou soustavu prvků a chemický prvek s protonovým číslem 32 – germanium. Některé jedince zavedou myšlenky do oblasti genetiky.

Ten, kdo nemá tak dokonalé chemické či přírodovědné myšlení, si při vyslovení těchto písmen možná spíše vybaví zkratku pro úspěšnou nadnárodní společnost - General Electric. Málokdo však umí vyjmenovat všechny oblasti a odvětví, ve kterých se angažuje. Není se co divit, jelikož jde o široce diverzifikovanou společnost, jejíž činnost sahá od výroby leteckých motorů, přes lékařskou techniku až po poskytování finančních služeb. Tato firma působí ve více než stovce zemí světa a své sítě rozprostřela i v České republice. Kdo by neznal bankovní domy s logem GE.

Co nového?
A právě v oblasti finančních služeb nastala u této nadnárodní korporace výrazná změna. V pondělí, tj. 17. ledna 2005, společnost GE Capital (zaměřující se na poskytování úvěrových a ostatních finančních služeb pro drobnou a firemní klientelu) oficiálně změnila název a začala působit pod jménem novým – GE Money.

Tento re-branding je součástí celosvětové expanze koncernu GE a dotkne se následujících dceřinných společností:

Původní název Nový název
GE Capital Bank GE Money Bank
GE Capital Multiservis GE Money Multiservis
GE Capital Leasing GE Money Auto


Velkolepé plány
„Naším cílem je vytvořit z GE Money silnou a mezinárodní společnost“. Toto jsou slova pana Nissena, presidenta GE Money, který dále řekl: „Chceme být nejlepší kombinací spotřebitelsky orientované banky a splátkové a leasingové společnosti. Úspěch a růst naší společnosti v České republice je vzorem pro to, jak budeme rozšiřovat naše finanční služby pro spotřebitele po celém světě“. No, nezní to dobře?

Velkolepé slogany
Život podle vašich představ. Toto je ústřední slogan nové společnosti, která hodlá předstihnout konkurenci pomocí produktů postavených na čtyřech základních atributech: snadnosti, flexibilitě, rychlosti a dostupnosti. Přijdou s novou společností také nové služby? GE je přesvědčena, že změna názvu společnosti se projeví v dalším růstu kvality poskytovaných služeb, v inovaci produktů a jednotné komunikaci.

Divize Oblast působení Motto
GE Money Bank finanční služby Zůstaňte jací jste, měníme se podle vás
GE Money Multiservis prodej zboží na splátky Výhodně na splátky
GE Money Auto leasing ojetých vozů Stačí nastoupit


Nové povinnosti klienta?
Stávající klienti jakékoliv ze tří zmiňovaných společností nemusí mít starosti s papírováním a vyplňováním nových formulářů. Změna názvu nebude od klientů vyžadovat žádnou aktivitu, veškeré smlouvy, čísla účtů, bankovní spojení a adresy zůstanou beze změn.

Jisté plány, nejistý výsledek
Samotné přejmenování není v současnosti nic výjimečného. Podíváme-li se na významné giganty, které se rozhodly tuto cestu podstoupit, můžeme jmenovat např. jeden z mobilních operátorů T-mobil, či společnost AAA AUTO.

Jak je vidět na společnosti GE, vize by tu byla. A nikterak skromná. Teď jde jen o to, úspěšně ji naplnit. Změna identity je poměrně náročný proces, který v mnohých případech ne vždy a do puntíku splnil plánovaná očekávání. V případě GE jde také o proces velice nákladný, kdy společnost doposud vynaložila (a ještě vynaloží) nemalé prostředky na „přeznačkování“ veškerých svých aktivit. A právě investice do „nové tváře“ by měla přinést očekávané ovoce tj. zvýšit nejen spokojenost stávajících klientů, ale také přilákat klienty nové. Tím vzroste jak počet zákazníků, tak i zisky společnosti.

Jen doufejme, že se stejnou rychlostí a razancí, s jakou se změnila její identita, se zvýší i kvalita poskytovaných služeb. Doufejme, že nepůjde pouze o designovou záležitost se změnou obalu a nová GE rozpoutá zdravý konkurenční boj na trhu finančních služeb. 

 

Autor článku

Lukáš Buřík  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ