Rozšíření smlouvy s Erikou odmítá Trojkoalice, která Praze vládne spolu s ČSSD a ANO. \"Smlouvu považuji za nevýhodnou. Je uzavřena na deset let, což je v oblasti elektronických služeb velmi dlouhá doba, na elektronický nákup jízdenek má firma monopol a marže z prodaných jízdenek dosahuje i po snížení téměř 25 procent,\" řekla ČTK členka dozorčí rady dopravního podniku a zastupitelka Petra Kolínská (Trojkoalice/SZ).
Smlouvu podle Kolínské uzavřelo někdejší vedení podniku na základě pilotního provozu bez otevřené soutěže a za podmínek, které prověřuje policie. \"V souvislosti s původním kontraktem bylo zahájeno trestní stíhání více než desítky lidí, včetně někdejšího ředitele podniku Martina Dvořáka. Přesto firma s neprůhlednou vlastnickou strukturou získala od roku 2007 za sms jízdenky již téměř tři čtvrtě miliardy a i nadále ji Pražané odvádějí každoročně přes 100 milionů,\" tvrdí Kolínská. Výpověď smlouvy je prý ale téměř nemožná.
Praha má řadu měsíců problémy s kartou opencard, která slouží především jako tramvajenka. Primátorka Adriana Krnáčová (za ANO) nedávno uvedla, že město pracuje na rozšíření služeb o aplikaci pro chytré mobilní telefony, jejímž prostřednictvím by bylo možné platit jízdné v MHD. V té souvislosti zmínila možné rozšíření smlouvy s firmou Erika.
Aplikace pro takzvané chytré telefony by podle dřívějšího vyjádření primátorky měla být přechodnou alternativou ke kartě opencard a k papírovým kuponům. Cestující si tak bude moci zakoupit jízdné a v MHD se místo karty nebo kuponu prokazovat mobilním telefonem.
Dopravní podnik se vyrovnává s řadou problematických a nevýhodných smluv z minulosti. Některé prověřuje policie.
jhr rot