Podle Sobotky by bylo vhodné sloučit prostředky a aktivity jak státní agentury CzechTourism, tak připravované krajské destinační agentury a zapojit do těchto aktivit i samotné podniky. \"Jsou to oddělené instituce, ale já jsme byl informován při dnešních jednáních, že Karlovarský kraj chce destinačnímu managementu věnovat podstatně větší pozornost než dosud. Logickým partnerem by měla být státní agentura CzechTourism,\" uvedl Sobotka.
Výpadek klientů vlivem krize na Ukrajině představuje u lázní v Česku asi 20 procent, u některých ale i víc, řekl dnes předseda Svazu léčebných lázní ČR Eduard Bláha. Velký úbytek zaznamenaly především Karlovy Vary, které byly zaměřeny zejména na ruskou klientelu.
Vláda by mohla podle premiéra lázním pomoci s jejich propagací například v Číně nebo Jižní Koreji, stranou by ale neměli zůstat ani čeští klienti. Ti se do lázní už začali vracet poté, co loni vláda výrazně změnila podmínky pro hrazení lázní ze strany českých zdravotních pojišťoven. Tato změna znamenala asi miliardu korun do lázní navíc.
Bláha ale míní, že se musí změnit i sama tvář některých českých lázní. Především by neměly v českých klientech automaticky nevyvolávaly obraz jednostranného zaměření na Rusy.
Sobotka připomněl zkušenosti Rakouska, kde se spolkovým zemím velké investice do propagace vyplatily. Podobný princip spolupráce státu, regionů a turistických podnikatelů by preferoval i v případě českých lázní.