Reklamní gigant Omnicom vykázal první pokles tržeb za čtyři roky

21.04.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

New York 21. dubna (ČTK) - Největší americká reklamní společnost Omnicom Group zaznamenala první pokles čtvrtletních tržeb za čtyři roky. Výsledky negativně ovlivnil silný kurz dolaru a také ostrá konkurence na zahraničních trzích. Firma dnes oznámila, že její celkové tržby v letošním prvním čtvrtletí meziročně klesly zhruba o procento na 3,5 miliardy dolarů (90 miliard Kč).

Silnější dolar po přepočtu snižuje hodnotu tržeb, které firma vygeneruje v zahraničí. Právě zahraniční aktivity se na celkových tržbách Omnicomu obvykle podílejí téměř polovinou, uvedla agentura Reuters. V prvním čtvrtletí zahraniční tržby klesly o více než sedm procent a činily asi 1,5 miliardy dolarů.

Omnicom vlastní například reklamní agentury BBDO Worldwide a TBWA Worldwide. Mezi jeho zákazníky patří mnoho velkých podniků, včetně technologické společnosti Apple, řetězce restaurací s rychlým občerstvením McDonald\'s či výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas.

Omnicom se předloni dohodl na spojení s francouzským rivalem Publicis Groupe, díky němuž měla vzniknout největší reklamní skupina světa s tržní hodnotou asi 35 miliard dolarů. Firmy však loni plán fúze zrušily, protože by ji prý nedokázaly dokončit v rozumném časovém horizontu. Největší reklamní skupinou světa tak zůstala společnost WPP.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK