Město odebere tramvaje 13T, které lidé znají jako \"porsche\", postupně v letošním a příštím roce. Část zaplatí Dopravní podnik města Brna, část město ze svého rozpočtu. \"Pokusíme se také ještě získat nějakou dotaci. Je však otázkou, kolik dostaneme,\" doplnil Mrázek.
Povinnost zaplatit Škodě přes 130 milionů vyplývala ze smlouvy z roku 2006, v rámci níž Dopravní podnik města Brna odebral 29 tramvají. Bývalé vedení přitom platilo jen jejich nominální cenu, ale odmítlo vzít v potaz nárůst ceny o inflaci, jak smlouva stanovovala. \"Byl to dluh, který jsme zdědili. Spor se vlekl už osm let. Původní smlouvu uzavřela ještě koalice před nástupem sociální demokracie v roce 2006,\" informoval primátor Brna Petr Vokřál (ANO). Nové vedení se však se Škodou dohodlo na mimosoudním narovnání. \"Nemusíme nic platit, ale koupíme další tramvaje. Docílili jsme ještě nižší kupní ceny, než byla stanovena ve smlouvě z roku 2006,\" řekl Vokřál.
Škoda dodávala tramvaje 13T do Brna v letech 2007 až 2010. U kusů z první série si lidé stěžovali na podélné uspořádání sedadel. V další sérii proto Škoda dodala vozidla s příčným uspořádáním. Od roku 2010 dopravní podnik žádné nové tramvaje nekoupil. Aktuálně v Brně jezdí 29 tramvají typu 13T.