Celkové tržby vzrostly meziročně o 1,3 procenta na 10,7 miliardy dolarů (zhruba 274 miliard Kč). V Severní Americe, která je pro Coca-Colu největším trhem, výnosy díky vyšším cenám vzrostly o šest procent na 5,1 miliardy USD, třebaže množstevní odbyt se proti stejnému období loňského roku nezměnil. Domácí tržby se zvýšily poprvé za čtyři čtvrtletí už v předešlém kvartále.
Čistý zisk Coca-Coly klesl o čtyři procenta na 1,56 miliardy dolarů (39,9 miliardy Kč). Zisk na akcii po očištění od jednorázových položek dosáhl 48 centů a o šest centů překonal průměrný odhad analytiků, které oslovila agentura Reuters. Akcie firmy po zprávě posílily o téměř tři procenta.
Američtí spotřebitelé pijí v posledních letech méně sycených limonád, platí za ně ale více. Snižuje se zejména obliba dietních kol Diet Coke a Coke Zero, jejichž čtvrtletní odbyt v Severní Americe klesl, rostl naopak prodej nesycených nápojů. \"Usilovně pracujeme na tom, abychom pochopili, co se v Severní Americe děje,\" řekla k tomuto vývoji finanční ředitelka Coca-Coly Kathy Wallerová.
Coca-Cole v poslední době klesaly zisky i tržby, na což americký podnik zareagoval omezováním výdajů. Loni v říjnu uvedl, že plán snížení nákladů do roku 2019 zvyšuje na tři miliardy dolarů, což je trojnásobek proti původnímu únorovému předpokladu. Na začátku roku Coca-Cola uvedla, že v rámci plánů na snižování nákladů propustí letos až 1800 lidí z celkových 130.000.
Coca-Cola v posledních letech nakupuje po celém světě výrobce džusů, vody a dalších neperlivých nápojů, aby si rozšířila produktové portfolio. Tento týden oznámila převzetí nápojových aktivit čínské společnosti Culiangwang Beverages Holdings za 400 milionů dolarů, čímž získá přístup na rychle rostoucí trh s rostlinnými proteinovými nápoji.