Výsledky překonaly očekávání analytiků dotazovaných agenturou Thomson Reuters, kteří počítali v průměru se ziskem 1,7 bilionu wonů. Podle analytiků však další pokles zisku zvýší tlak na vedení firmy, aby posílilo výrobu sportovně-užitkových a nákladních aut, po kterých je vysoká poptávka v USA a Číně.
Provozní zisk se snížil o 18 procent na 1,59 bilionu wonů. Příjmy klesly o 3,3 procenta na 20,94 bilionu wonů. Dodávky aut na trhy se snížily o čtyři procenta na 1,18 milionu.
Hyundai je největší automobilkou v Koreji a spolu se svou dceřinou společnosti Kia Motors pátým největším výrobcem aut na světě. Více než 85 procent vozů však prodá mimo svůj domácí trh. Na hospodaření měl proto negativní dopad nedávný růst wonů vůči měnám některých zemí, jako Ruska, Brazílie a Evropy.
Automobilka se také stala terčem kritiky kvůli tomu, že neodhadla nárůst poptávky po SUV vyvolanou částečně poklesem cen pohonných hmot v USA a růstem příjmů v Číně. Zatímco její konkurenti vydělávají na poptávce po SUV, Hyundai se potýká s nedostatečnou kapacitou výroby a nedostatkem nových modelů.
Na americkém trhu se v prvním čtvrtletí prodej Hyundai zvýšil o osm procent, hlavě díky sedanům Genesis a Sonata. Podle analytiků však růst způsobilo zvýšení pobídek k prodeji o téměř 30 procent. Hyundai nyní vkládá velké naděje v nový model SUV Tuscon, který se má začít prodávat v USA, Evropě a na dalších trzích v druhé polovině roku. Kvůli zvýšení kapacity výroby staví firma pátou továrnu v Číně a zvažuje výstavbu závodu v USA.
Automobilka Hyundai má továrnu také v Nošovicích na Frýdecko-Místecku, kde zaměstnává zhruba 3300 lidí. V prvním čtvrtletí zde vyrobila téměř 81.000 vozidel, což byl stejný výsledek jako loni. Letos chce v Nošovicích zvýšit výrobu o deset procent na 330.000 vozů.