\"Velké opravy jako například práce mezi Brnem a Vyškovem nebo oprava dálnice u pražského Chodova není možné na den nebo na čtyři dny zastavit,\" uvedl Studecký. Na D1 tak čekají motoristy celkem čtyři velké uzavírky. Kromě výše uvedených rovněž silničáři modernizují dálnici v úseku Větrný Jeníkov - Jihlava mezi 104. a 113. kilometrem a mezi Lhotkou a Velkou Bíteší mezi 153. a 163. kilometrem.
Nový asfaltobetonový povrch pokládají od konce března silničáři i u Brna od 204. do 210. kilometru směrem na Vyškov. Opravit zde mají i mosty, svodidla a odvodnění vozovky.
Úsek od pražského Chodova do Průhonic se letos opravuje už druhým rokem. Podobně jako v předchozím úseku u Brna jde o jednu z nejvíce zatížených částí dálniční sítě v ČR. \"Na vozovce se v současné době vyskytují lokální výtluky, podélné a příčné nerovnosti a trhliny,\" zdůvodnilo nutnost oprav ředitelství silnic. Opravit je rovněž nutné svodidla, mostní závěry a odvodňovací systém.
Ještě během letošního roku by v rámci modernizace dálnice měly být zahájeny opravy dalších třech úseků dálnice, a to mezi Ostrovačicemi a Kývalkou, Hvězdonicemi a Ostředkem a Měřínem a Velkým Meziříčím. Podstatně blíže k zahájení prací mají první dva z uvedených, u třetího úseku dosud výběrová komise nevybrala vítěze výběrového řízení na jeho realizaci.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně.