Reklamní trh na Slovensku loni rostl nejpomaleji od roku 2011

30.04.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Bratislava 30. dubna (ČTK) - Reklamní trh na Slovensku loni rostl nejpomaleji od roku 2011. Výdaje na reklamu vypočtené z oficiálních cen a bez zohlednění případných slev a bonusů meziročně vzrostly o 4,7 procenta na 1,08 miliardy eur (29,6 miliardy Kč). Vyplývá to z údajů společnosti TNS Slovakia, které dnes firma poskytla ČTK.

Více peněz na reklamu loni směřovalo do všech sledovaných kategorií, tedy do televize, rádií, tisku, vnější reklamy i do kin. Téměř 70 procent z celkového objemu peněz na reklamu získaly televize, výdaje na televizní reklamu stouply o 5,5 procenta na 748,58 milionu eur. Televizní stanice vyhradily na reklamní spoty ve svém vysílání o deset procent více času než v roce 2013.

V žebříčku největších zadavatelů reklamy na Slovensku za minulý rok obsadili první tři příčky telekomunikační operátoři.

Přehled výdajů na reklamu na Slovensku v roce 2014: Výdaje na reklamu v milionech eur Změna proti roku 2013 v procentech Televize 748,58 5,5 Rádia 70,77 5,7 Tisk 176,18 0,6 Vnější reklama 77,18 6,3 Kina 3,74 9,3 Celkem 1.076,45 4,7

Zdroj: TNS Slovakia

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK