Vlak, který vyjel z londýnského nádraží svatého Pankráce, navzdory tomu, že jde o přímý spoj, má přece jen zastavovat ještě v Lyonu a Avignonu na jihovýchodě Francie. Zpáteční cestu do Londýna pak bude komplikovat zhruba hodinové zdržení v severofrancouzském Lille, kde musejí pasažéři podstupovat celní a imigrační kontrolu.
Zpáteční jízdenka z Londýna do Lyonu je nabízena za 89 liber (3333 Kč) a do Marseille za 99 liber (přes 3700 Kč). V plné sezóně by mělo být vypravováno obousměrně pět vlaků týdně.
Společnost Eurostar zahájila provoz v roce 1994. Z Londýna jezdí vlaky do Paříže, Bruselu a Ženevy. Od té doby již společnost tunelem pod Lamanšským průlivem přepravila více než 145 milionů cestujících. Předloni roční počet cestujících poprvé překonal hranici deseti milionů osob.
Britská vláda se v březnu dohodla na prodeji svého čtyřicetiprocentního podílu ve společnosti Eurostar v rámci snahy o snížení státního dluhu. Podíl koupí za zhruba 757 milionů liber (28,6 miliardy korun) britsko-kanadské konsorcium Patina Rail.