CK Iason veškeré prodeje zastavila k 10. březnu 2015. Do 14. března 2015 byla pojištěna proti úpadku. Pojištění na další období se jí nepodařilo získat. Na 350 klientů, kteří uhradili zálohy na letošní letní pobyty, mohou uplatnit své nároky u asistenční služby pojišťovny Generali. Limit pojistného plnění by měl být podle majitele CK dostatečný.
\"Od roku 1991 s námi na dovolenou do Řecka každoročně vyjelo několik stovek klientů. Řada z nich opakovaně kvůli destinacím, jako je západní nebo jižní Kréta, které jiné cestovní kanceláře nenabízejí,\" uvedl majitel CK Iason Nikolaos Hassiotis. Nastalá situace je podle něj vyústěním finančních ztrát spojených s dlouhodobou krizí v Řecku, oslabením koruny a také závislostí kanceláře na včasných platbách od smluvních prodejců.
CK byla pojištěna na 3,45 milionu Kč, což by podle jejího majitele mělo stačit na řádné vypořádání nároků všech klientů, kteří zaplatili zálohové platby na letní pobyty. Kancelář poskytne veškerou součinnost pojišťovně a své klienty již začala kontaktovat s vysvětlením a podrobnými instrukcemi, jakým způsobem u asistenční služby pojišťovny uplatnit nárok na odškodnění. Tyto informace budou dostupné také na internetových stránkách www.ckiason.cz a www.generali.cz.
\"Podle prvních informací, které nám poskytl majitel CK Iason, by celková částka za neuskutečněné zájezdy neměla přesáhnout limit pojistného plnění navržený a sjednaný touto cestovní kanceláří,\" uvedl generální ředitel Generali Štefan Tillinger.\" Jasno však bude až poté, co ověříme veškeré podklady, které nám CK skutečně předá,\" dodal.
V případě dotazů se klienti cestovní kanceláře mohou obracet přímo na asistenční službu pojišťovny na telefon 221 586 660 nebo písemně na adresu Europ Assistance, Na Pankráci 127, 140 00 Praha 4.