\"Na dvoumiliardový obrat není profitabilita 2,5 až tři procenta žádná hitparáda. Například nizozemské firmy ji mají až 12 procent při stejných cenách vstupů, tedy krmení a živých kuřat,\" uvedl. V Nizozemsku jsou ale výrazně vyšší prodejní ceny kuřecího masa než v českých řetězcích, které podle Bednáře tlačí akcemi ceny hodně dolů.
Vinou nižších cen kuřecího masa, které od konce loňského roku platí obchodní řetězce, očekává letos firma tržby jako vloni. \"Díky tomu, jak dopadly žně, se propaguje, že je tady všeho dostatek. Nikdo ale neřeší katastrofální kvalitu plodin,\" řekl. Zejména kukuřice byla zaplísněná, což se projevuje v kvalitě krmné směsi.
\"Prostor pro zvýšení tržeb by ještě byl. Prodali bychom více, ale nemáme to množství živých kuřat, která vlastně dnes nejsou. Oblast do 150 až 200 kilometrů máme podchycenou,\" uvedl Bednář. Jezdit dál se nevyplácí a navíc nechce přetahovat kuřata konkurenci.
Loni firma zpracovala 44.000 tun kuřat a vyrobila necelých 10.000 tun uzenin, což je za pět let nárůst na více než dvojnásobek. \"V současné době je to limitní kapacita,\" řekl Bednář. Klatovská firma je sevřená železnicí a silnicí a nemůže expandovat. \"Spíše hledáme výrobky, jimiž bychom se odlišili od konkurence. Snažíme se vyrábět produkty s vyšším podílem masa,\" řekla ředitelka obchodu Kamila Heppová. Podnik dva roky nezdražoval.
Podle Heppové dodává firma asi 85 procent výrobků do obchodních řetězců kromě Lidlu. Podnik vyváží dlouhodobě zhruba čtyři procenta produkce do Německa, Švýcarska a Rakouska. \"Jde buď o kuřata na gril nebo o porcované kuřecí maso. V cizině je v podstatě zájem jen o kuřecí prsa, která už jsou nedostatková i na českém trhu,\" řekla Heppová. Kvůli nedostatku suroviny nechce podnik export rozšiřovat.
Drůbežářský závod Klatovy za pět let investoval 400 milionů Kč a přijal 300 lidí, hlavně do výroby. Kvůli velkému nedostatku českých zaměstnanců musel začít zaměstnávat i agenturní pracovníky; dnes jich má 200.