\"Statutární zástupce společnosti Adagio Mobile se na ČTÚ obrátil s žádostí o dočasné přerušení činnosti k 5. květnu 2015 a současně omezil poskytování mobilních služeb svým zákazníkům,\" uvedl mluvčí ČTÚ Martin Drtina.
Na webu www.adagiomobile.eu firma zveřejnila informaci o přerušení činnosti a zároveň informuje zákazníky, že jim umožní přechod k jinému operátorovi. Tomuto rozhodnutí podle Asociace českých virtuálních operátorů předcházela změna vlastníka firmy a údajné následně zjištěné nedostatky v řízení společnosti. Podle odborníků operátor doplatil na nabídku příliš nízkých cen.
\"Předplacené služby budou zákazníkům kompenzovány po skončení prováděného auditu, což očekáváme v průběhu měsíce května,\" uvedla společnost na internetu.
ČTÚ podle Drtiny považuje za klíčové, aby situace operátora, která vyústila v kroky vedoucí k pozastavení telekomunikační činnosti, neprohlubovala negativní dopad na jeho klienty a nebránila jejich případnému rozhodnutí využít možnosti přenesení telefonního čísla k jinému poskytovateli. \"ČTÚ informuje zákazníky Adagio Mobile o právu reklamovat omezení služeb na adrese reklamace@adagiomobile.eu a o právu požádat o přechod k jinému operátorovi přes e-mail info@adagiomobile.eu,\" dodal.
Pokud by s takovou žádostí o přenesení čísla účastník na zmíněných kontaktech neuspěl, může se obrátit na ČTÚ s konkrétním podnětem, kterým by se úřad dále zabýval.
Virtuální operátoři mají podle odhadů ČTÚ dohromady asi 1,2 milionu zákazníků. Celkově je na českém trhu přes 14 milionů SIM karet.