Firma uvedla, že se i přes riziko mírného snížení objemu prodejů snažila soustředit na zvyšování ziskovosti. Pozitivním signálem jsou rostoucí prodeje na Slovensku nebo o 59 procent vyšší příjmy z prodejů ovocných a zeleninových šťáv UGO na českém trhu.
\"Soustředíme se nyní především na to, aby firma byla zisková v dlouhodobém horizontu. To obnáší i to, že krátkodobě mohou některé naše hospodářské ukazatele mírně klesat,\" uvedl generální ředitel Kofoly Jannis Samaras.
Kofola patří mezi nejvýznamnější výrobce nealkoholických nápojů. V Evropě má osm výrobních závodů a zaměstnává 2300 lidí, z toho okolo 700 v Česku. Do jejího produktového portfolia patří pramenitá voda Rajec, řada ovocných nápojů a sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík nebo energetické nápoje Semtex. Letos Kofola dokončila akvizici slovinského producenta minerální vody Radenska.
Hospodářské výsledky skupiny Kofola (v tisících Kč):
1. 1. 2015 - 31. 3. 2015 1. 1. 2014 - 31. 3. 2014 Změna 2015/2014 Změna 2015/2014 (%) Prodej výrobků 1,265.846 1,316.212 -50.366 -3,8 Hrubá marže 454.461 425.306 29.155 6,9 Provozní zisk (EBIT) 32.630 37.490 -4860 -13,0 EBITDA 146.039 150.579 -4540 -3,0
Pozn.: Všechny hodnoty byly přepočteny z PLN průměrným kurzem za období 1. 1. 2015 - 31. 3. 2015 (1 Kč = 0,1502 PLN).
Zdroj: Kofola