Transakce by měla být dokončena letos v létě a společnost AOL se pak stane plně vlastněnou dceřinou firmou Verizonu. Díky akvizici tak Verizon získá napojení na pokročilé technologie AOL zaměřené na prodej reklamy a poskytování vysoce kvalitního internetového videa.
Mobilní trh v USA je nasycený a operátoři jako je Verizon, AT&T a Sprint bojují o to, jak si zvýšit tržní podíl na úkor konkurence, poznamenal ekonomický list The Wall Street Journal. Nabídka digitálního videa prostřednictvím mobilního připojení představuje pro Verizon v příštích letech jeden ze způsobů růstu. Verizon loni vykázal zisk 12 miliard dolarů při tržbách 127 miliard dolarů.
Verizon již dříve uvedl, že plánuje letos v létě spustit videoslužbu zaměřenou na mobilní přístroje. Firma ale zatím neposkytla žádné další podrobnosti s výjimkou toho, že nabídne jak placené služby, tak služby zdarma podpořené reklamou. Nemá prý v úmyslu snažit se kopírovat tradiční televizi.
Společnost AOL v loňském roce vytvořila zisk 126 milionů USD, tržby činily 2,5 miliardy USD. Firma roste v těch oblastech podnikání, které pomáhají dalším firmám při prodeji reklamy. Vlastní také internetové stránky Huffington Post nebo TechCrunch.