\"Na našich výsledcích se podílely všechny divize a segmenty, a to nejen díky řadě úspor a zefektivnění, ale také díky mnoha zjednodušujícím a prorůstovým aktivitám. Věřím, že jsme v mnoha oblastech nastartovali pozitivní trend,\" uvedl generální ředitel O2 Tomáš Budník.
Výsledky předčily očekávání analytiků. Ti po upozornění ze strany O2, že hospodaření se vyvíjí nad očekávání dobře, předpovídali růst výnosů okolo jednoho procenta a zvýšení zisku o tři čtvrtiny.
Výnosy v mobilním segmentu stouply o 0,4 procenta na 4,7 miliardy Kč. Celkový počet mobilních zákazníků se meziročně snížil o jedno procento na 5,013 milionu, množství tarifních klientů ale o jedno procento stouplo na 3,27 milionu. Celkový mobilní hlasový provoz generovaný zákazníky O2 se díky neomezeným tarifům zvýšil o dvě procenta na 2,876 miliardy minut.
Celkem 75 procent prodaných mobilů byly chytré telefony a jejich podíl v síti se tak zvýšil o osm bodů na 42 procent. Počet uživatelů internetu v mobilu stoupl o 14 procent na 1,4 milionu a výnosy z datových služeb tak meziročně stouply o šest procent.
Příjmy v segmentu pevných linek vzrostly o tři procenta na 4,9 miliardy Kč. Pevný internet od O2 mělo na konci prvního čtvrtletí zavedeno 931.000 domácností, což představuje meziroční nárůst o 13.000. Počet zákazníků digitální televize O2 TV se zvýšil o 16 procent na 188.000. Služba O2 TV Go, která umožňuje díky stejnojmenné aplikaci sledovat televizní vysílání na mobilních zařízeních, eviduje 300.000 stažení.
Výnosy 58 milionů eur dceřiného mobilního operátora O2 Slovakia se na celkových výsledcích skupiny podílely 15 procenty. Celkový počet zákazníků na Slovensku stoupl o osm procent na 1,7 milionu a provozní zisk EBITDA vzrostl meziročně o pětinu na 19,6 milionu eur.
Majoritu téměř 85 procent O2 ovládá investiční skupina PPF Petra Kellnera. Ta také nedávno rozhodla, že se O2 od června rozdělí na operátora a správce sítí.