Dohoda přichází v době, kdy stále více čtenářů využívá sociální síť jako portál, ze kterého získávají zprávy. Přichází také po stížnostech některých vydavatelů, že internetové skupiny jako Google a Facebook podkopávají jejich internetové obchodní modely. Jedním z hlasitých kritiků Googlu byla firma Axel Springer, jehož německý bulvární list Bild je nyní také jednou z firem, která se dohodla s Facebookem. Naopak firma News Corp. Ruperta Murdocha, která je silným kritikem Googlu i Facebooku, součástí dohody není.
Vydavatelé budou moci buď sami vkládat do článků reklamu a prodávat ji a ponechají si všechny příjmy z reklamy nebo umožní Facebooku, aby reklamu prodal on a ponechal si z ní 30 procent. Facebook rovněž umožní vydavatelům shromažďovat data o lidech, kteří články čtou.
Skeptici však poznamenávají, že Facebook má významnou moc nad tím, jaké články uživatelé uvidí a jaký reklamní formát bude prodaný.
Kromě The New York Times, BBC News a Bildu nabídnou své články také National Geographic, BuzzFeed, NBC News, The Atlantic, The Guardian a Spiegel.
Internetové sdílení zpravodajských článků již přetáhlo mnoho čtenářů od domovských stránek vydavatelů k sociálním sítím. Podle průzkumu Pew Research Center používá Facebook pro hledání politických zpráv 39 procent Američanů. To je mnohem větší poměr než v případě Yahoo News, Google News nebo Twitteru, uvedl The Wall Street Journal.