Ve směru na Prahu začnou silničáři mezi Hvězdonicemi a Ostředkem s opravou krajnice mezi 36,4 kilometrem a 29,5 kilometrem. V opačném směru pak budou dělníci na zhruba 31 kilometru vyměňovat cementobetonové desky, doplnil Neusar.
Úsek u Hvězdonic je prvním ze tří, jejichž modernizace by se měla v letošním roce zahájit. Kromě těchto částí, ke kterým patří ještě úseky Ostrovačice - Kývalka a Meřín - Velké Meziříčí, pokračují práce na dvou nedokončených úsecích u Jihlavy a Velké Bíteše. Tyto stavební práce, při kterých se dálnice rozšiřuje o 75 centimetrů, označuje ministerstvo dopravy jako modernizaci.
Dále řidiče na nejstarší české dálnici čeká ještě dvojice velkých oprav u Průhonic a mezi Brnem a Vyškovem od 204 do 210 kilometru. Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jana Studeckého by měla uzavírka u Průhonic nedaleko Prahy brzy skončit. Opravy jsou sice plánovány do 26. června, je ale pravděpodobné, že se je podaří zvládnout dříve, dodal mluvčí. Konkrétní datum skončení prací ale ŘSD zatím není schopné stanovit.
Dálnici mezi Hvězdonicemi a Ostředkem opravuje za 550 milionů korun sdružení stavebních společností Metrostav, Swietelski a Hochtief. Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně.
cfr mal