Hařovský ČTK řekl, že by uzavření mostů nemělo způsobit žádný kolaps, přestože oproti původním plánům zasáhne i do letních měsíců, kdy se ve městě chystají další opravy silnic. \"Vycházím z toho, že silniční doprava v letních měsících klesne přibližně na 70 procent. Tak věřím tomu, že to zase nějakým způsobem zvládneme. Objízdné trasy jsou jasně nastavené a myslím si, že kapacita těch komunikací je dostatečná,\" řekl náměstek.
Řidiče, kteří pojedou po dálnici D1 (dříve D47) ve směru od Olomouce a budou mířit do centra Ostravy, navede značení až za Přívoz na sjezd v Bohumíně-Vrbici. Odtud se pak přes ostravskou čtvrt Hrušov dostanou do centra. Stejný sjezd budou využívat i řidiči jedoucí z opačného směru. Účelem je snížit množství vozidel projíždějících Přívozem po ulicích Slovenské a Hlučínské.
Motoristé, kteří pojedou ve směru od Frýdku-Místku a budou se chtít dostat na dálnici, dojedou až na kruhový objezd nad Mariánskohorskou ulicí, sjedou na ni a pak se po ní dostanou k dálničnímu nájezdu u Nové Vsi.
\"Ostrava, když to srovnám třeba s Brnem a s Prahou, má pořád ještě jednu výhodu, pořád jsou tady volnější kapacity na komunikacích. A to, že se někde třeba stojí déle na červenou, to ještě pořád není kolaps. Myslím si, že to zvládneme,\" řekl Hařovský.
Oprava mostů má trvat asi sto dní. Vady se na nich objevily v polovině loňského roku. Jsou na nich trhliny způsobené pnutím stavby, mostní podpěry se podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pohybují nerovnoměrně a ložiska jsou vysunutá mimo přípustné meze. Na tom, co nevyhovující technický stav šest let starých mostů způsobilo, se ŘSD a zhotovitel, jímž je sdružení firem vedené stavební společností Eurovia CS, nemohou shodnout. Podle Eurovii se ŘSD o mosty nedostatečně staralo a při jejich výstavbě požadovalo použití nevhodného materiálu, takzvaného studeného odvalu. ŘSD tvrdí, že stavební společnosti nedodržely požadovanou technologii výstavby.
Oprava mostů má stát bez DPH 48,75 milionu korun. Cenu za opravy chce ŘSD vymáhat po zhotoviteli mostů. Opravu mostů má na starosti firma Colas.