V průzkumu se ČSÚ ptá podnikatelů a spotřebitelů, zda se podle nich situace v budoucnu zlepší, zhorší, nebo nezmění. Zveřejňovaným výsledkem je takzvané konjunkturální saldo, tedy rozdíl mezi kladnými a zápornými odpověďmi v procentech. U podnikatelů činilo saldo v květnu 12,7 bodu, kdežto u spotřebitelů pouze 1,3. Souhrnná důvěra pak dosáhla zmíněných 10,4 bodu.
Ačkoli meziměsíčně důvěra stoupla u podnikatelů, ale u spotřebitelů klesla, meziročně jsou výsledky průzkumu výrazně lepší ve všech oblastech. Loni v květnu totiž činilo souhrnné saldo jen 7,1 bodu, u samotných podnikatelů 9,9 bodu, a u spotřebitelů bylo dokonce na minus čtyřech bodech.
V jednotlivých odvětvích se důvěra mezi podnikateli meziměsíčně mírně zvýšila u služeb a průmyslu. Ve stavebnictví se nezměnila a v obchodě se mírně snížila.