\"Ohledně úseku Ševětín - Borek chybí ještě vykoupit jeden pozemek,\" uvedl Radek Mátl z generálního ředitelství ŘSD. Domnívá se však, že by tato událost neměla zahájení prací nějak zbrzdit. Podle odhadů by výstavba mezi Ševětínem a Borkem mohla začít v prvních měsících příštího roku. Každý ze dvou plánovaných úseků měří kolem 10 kilometrů.
Na dnešní schůzce se účastníci bavili také o počtu sjezdů na obchvat Českých Budějovic. Původně připadalo v úvahu až pět exitů. Nyní však vypadá reálněji varianta se třemi sjezdy do krajské metropole.
Jihočeská část dálnice D3 a na ní navazující R3 z Českých Budějovic na hraniční přechod z Rakouska by měla být dokončena v celém rozsahu v roce 2021. Předseda sdružení pro výstavbu D3 a R4 a senátor Pavel Eybert však dnes uvedl, že dva úseky se pravděpodobně zpozdí. \"Dostal jsem harmonogram, který mi poslal ministr dopravy Ťok a některé věci se natahují do roku 2022. Jedná se o úseky na R3 poblíž hranic,\" řekl Eybert.
V březnu začala stavba na úsecích dálnice Veselím nad Lužnicí - Bošilce Borek - a Úsilné. D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. Nyní je v provozu dvaačtyřicetikilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na stavbu jsou zhruba 80 miliard korun.