Právě mimořádně nižší cena byla důvodem, proč ŘSD nabídku italské stavební společnosti vyřadilo s poukazem na to, že firma nižší cenu věrohodně nezdůvodnila a že její ceny nemusí pokrývat skutečné náklady. Pokud ředitelství její námitku firmy zamítne, může se společnost ještě obrátit na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).
To už společnost učinila i v předchozích tendrech na modernizaci D1 v úsecích mezi Ostrovačicemi a Kývalkou a mezi Hvězdonicem a Ostředkem. V posledně jmenovaném případě už ÚOHS řízení zastavil a úsek od minulého týdne rekonstruuje konsorciem společností Metrostav, Swietelski a Hochtief.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se modernizují postupně. Ještě během letoška chce ŘSD vypsat výběrová řízení na modernizaci dalších dvou úseků.
Rekonstrukce D1 začala vloni na čtyřech úsecích, dva z nich byly dokončeny a dva, mezi Lhotkou a Velkou Bíteší a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou, se opravují i v letošním roce. Letos chce ŘSD zahájit opravy na dalších třech úsecích, z nichž na prvním u Hvězdonic silničáři provádí přípravné práce.