Náhradu škody po Českých drahách za využívání údajných podnákladových cen požaduje i druhý soukromý dopravce Leo Express. Ten žalobu na státní dráhy podal vloni v létě a požaduje 418 milionů korun. Podle tehdejšího vyjádření Leo Expressu, který nejnižší cenu jízdenek stanovil na 134 korun, by reálné ceny spojů Českých drah měly začínat na 380 korunách v případě rychlíků a 1190 korun u pendolin.
Zákaz jezdit za podnákladové ceny platí pouze pro dominantního hráče na trhu. O tuto dominanci podle Jančury přišly ČD v loňském roce, žaloba se tak týká pouze období od roku 2011 po dobu, kdy ČD držely na trase dominantní postavení.
Letos RegioJet očekává na této trase po rocích ztráty ziskové hospodaření. Zisk před zdaněním by měl podle Jančury činit 30 až 50 milionů korun. Spolu se zlepšením hospodaření společnost oznámila nákup dalších rekonstruovaných vagonů a pronájem dalších lokomotiv Vectron.
Od prosince letošního roku plánuje RegioJet spustit linku do Starého Města u Uherského Hradiště. \"Primárně nemáme zájem o Staré Město, ale spíše o Zlín,\" uvedl Jančura. Protože ale do Zlína vede jen jednokolejná trať, která by se navíc měla začít rekonstruovat, budou ze Zlína cestující k vlaku vozit autobusy mateřské StudentAgency, dodal.
Od konce roku 2016 hodlá navíc soukromý dopravce od Českých drah převzít kompletně linky Ex1 a Ex2 na Slovensko přes Ostravu a přes Zlín. Tento plán oznámil dopravce v minulosti opakovaně, ministerstvo dopravy ale nabídku vždy zamítlo. Nyní plánuje dopravce na trasu vstoupit na své komerční riziko i tehdy, pokud ČD budou na trase dále jezdit. Podle Jančury by pak ČD měly přijít o státní dotace na provoz těchto tras, které v současnosti činí 360 milionů korun ročně.