Kontejnery vyrábí společnost ve své reaktorové hale v Plzni od roku 1995. Do elektráren v ČR, Německu, Švýcarsku, Litvě a Bulharsku už jich dodala asi 400. Stále je modernizuje a zdokonaluje. \"Skladování použitého jaderného paliva je jednou z oblastí, na které se Škoda JS zaměřuje, čímž rozšiřuje spektrum dodávek a služeb pro jadernou energetiku,\" uvedl předseda představenstva a generální ředitel Miroslav Fiala.
Použité palivo se může v kontejnerech bezpečně uchovávat desítky let do té doby, než bude uloženo do konečného úložiště, o jehož vybudování se nyní v ČR jedná. Použité palivo může však být také recyklováno a posloužit k výrobě nových palivových článků.
\"Těleso kontejneru ŠKODA 1000/19 představuje válec z kované oceli o průměru 2,5 metru a výšce 5,5 metru s vloženým polyetylénovým moderátorem pro stínění neutronů. Zádržný systém tvoří dvojice šroubovaných nerezových vík s kovovým těsněním, zaručujícím těsnost po dobu minimálně 60 let,\" uvedl. Koš ze šestihranných trubek z hliníkové slitiny s karbidem bóru umožňuje zavezení 19 palivových souborů.
Plzeňská Škoda JS s 1000 zaměstnanci, člen ruské strojírenské skupiny OMZ, plánovala loni tržby 3,4 miliardy Kč, stejné jako o rok dříve. Zisk měl být mírně nižší než v roce 2013, kdy činil 106 milionů Kč. Definitivní výsledky by měla společnost zveřejnit příští týden. Díky dohodnutým i rozjednaným velkým zakázkám očekává, že letos tržby i zisk výrazně zvýší.