Existují úžasní profesoři, kteří se nemusí přetvařovat, ale jak někdo nezúčastněný může oddělit "zrno od plev"?
Před čtrnácti dny u nás ve škole začala honička. Neminula hodina, kdy by nás naši milí profesoři neupozorňovali na to, že "přijde inspece a máme být vzorní". Poté, co nám v každém z patnácti předmětů řekli, že k nám "přijde inspekce" jsme nabyli dojmu, že se na naši školu vrhne inspektorů celá armáda. Profesoři si už plánovali vzorové hodiny, nacvičovali milé a laskavé úsměvy a do vyučování chodili nepřipraveni, protože se snažili dohonit zářijové resty.
Řekli nám, že si máme dát do pořádku sešity. To ve většině z nás vyvolal zmatek, protože význam toho slova jsme si nějak nedovedli vybavit. Bylo nám přikázáno chodit do školy, což mnohým z nás zkazilo plány a v putikám v okolí značně poklesl obrat. Mému spolužákovi, jehož hlavu zdobilo několik čerstvě stvořených dredů, bylo doporučeno, ať raději nechodí. Po škole se najednou objevila řada "uměleckých děl", které byly v záchvatu tvořivosti vyprodukovány v hodinách výtvarné výchovy. Jakoby se na těch pár dní z naší staré dobré školy stala jiná. Lepší? To nevím, vím jen, že jsou všichni ve stresu a snaží se vyhovět nějakým pravidlům a standardům.
A tak se ptám: K čemu je to všechno dobré? Proč se tyto "nečekané, měsíce ohlášené" inspekce vůbec konají? Snad proto, aby se jednou za čas udělal pořádek v papírech a všichni učitelé si vzpoměli, jaké je to být milí, otevření a tolerantní? Podle čeho se určuje kvalita školy a vzdělání které poskytuje. A jak se pozná skvělý učitel? Podle jednorázové inspekce? Jak může takový inspektor poznat, že je učitel takový každou hodinu a není to jen hra?
Existují úžasní profesoři, kteří se nemusí přetvařovat, ale jak někdo nezúčastněný může oddělit "zrno od plev"? Asi se musíme smířit s tím, že školy jsou dobré a špatné a stejně tak existují špatní profesoři. A s tím ani žádná in
Materiál byl převzat ze zpravodajského a informačního serveru VYSOKESKOLY.CZ.