\"Pevně doufáme, že toto číslo převýšíme. Uvidíme, jak se budou vyvíjet zakázky do konce roku, ale ten plán na to je,\" řekl.
Vysokomýtská firma získala například zhruba před dvěma lety zakázku do Německa, kam postupně dodá tisícovků autobusů. Je rovněž dodavatelem vozidel pro dopravní podniky v Brně nebo Bratislavě. Téměř veškerá produkce společnosti míří zahraničním zákazníkům.
\"Nejprodávanější je typ Crossway a Crossway Low Entry. Jeho popularita částečně nízkopodlažního typu vzrůstá, autobusy obsluhují města a okolí měst. Kombinuje výhody městského a meziměstského autobusu,\" řekl Kimla.
Iveco letos slaví 120 let od založení firmy Josefem Sodomkou. Firma známá od roku 1948 pod jménem Karosa se v druhé polovině čtyřicátých let minulého století orientovala převážně na výrobu autobusů. Společnost dnes v týdnu, kdy se konají oslavy a připomínky na slavnou karosářskou minulost, otevřela u sídla firmy nový Design Bus centrum.
\"Centrum bude přijímat zákazníky, aby v něm definovaly autobus, který pro něj vyrobíme. Vyrábíme v Mýtě sedm typů autobusů, ale každý model má dejme tomu 200 možných řešení,\" řekl ČTK produktový manažer Radomil Novotný.
Podle Novotného musejí být autobusy nejen hezké na pohled, ale i praktické pro užívání. Například u vozidel s normou Euro 6 by měl řidič zvládnout výměnu přední žárovky do dvou minut bez použití nástrojů.
\"Autobus musí vypadat dobře, ale zároveň nesmí jeho design zvyšovat náklady na údržbu nebo spotřebu,\" dodal Novotný.
Vysokomýtský závod je největším výrobcem pro Iveco Bus, který patří koncernu CNH Industrial. Ve Vysokém Mýtě je největší vývojová skupina autobusů, dodal Novotný.