\"Naše společnost se (loni z pohledu tržeb) dostala na úroveň roku 2011 a smazala dvěstěmilionový propad, včetně spotřební daně, který zaznamenala při prohibici,\" uvedl generální ředitel likérky Pavel Kadlec. Firma Granette & Starorežná se už předloni zotavila z dozvuků metanolové aféry. V roce 2013 její tržby vzrostly o 11 procent po předchozím poklesu v roce 2012, kdy se snížily o desetinu.
Společnost v loňském roce o čtvrtinu posílila investice, čímž zvýšila prodej svých hlavních značek. \"Dalším faktorem růstu bylo začlenění distribučních značek společností Campari a Garrone do našeho portfolia,\" podotkl Kadlec, podle kterého firma Granette & Starorežná díky tomu mohla pokrýt další části trhu.
Tuzemský trh s lihovinami se loni podle Kadlece stabilizoval, když klesl prodej v gastronomickém sektoru a naopak se zvýšil odbyt prostřednictvím obchodních řetězců. Likérka Granette & Starorežná zvýšila především prodej vodek a tuzemáku, což Kadlec částečně přisoudil tomu, že se podařilo potlačit nelegální výrobce alkoholu. Tržbám prostějovské likérky loni pomohly také novinky, jako jsou například ochucené vaječné likéry nebo produktová řada Hanácká.
Export se na celkových tržbách prostějovské likérky za vlastní výrobky loni podílel šesti procenty. Firma vyváží výrobky do více než dvou desítek zemí světa. Polovina exportu připadá na Slovensko. Nyní chce likérka výrazně zvýšit vývoz do Chile a celé Jižní Ameriky, kde poptávka po jejích likérech roste. Vedení společnosti Granette & Starorežná má v hledáčku také Čínu.
Společnost Granette & Starorežná Distilleries vznikla v roce 2011 sloučením společností Granette a Starorežná Prostějov. Roční produkce firmy činí zhruba 120.000 hektolitrů alkoholických nápojů. Do jejího výrobního portfolia patří více než stovka produktů, například Stará myslivecká, Starorežná či Hanácká vodka. V roce 2012 firma dokončila přesun výroby likérů z Ústí nad Labem do Prostějova.