\"Cenu nafty bude ovlivňovat zejména kurz dolaru vůči koruně a případně eskalace geopolitických konfliktů. Neočekáváme změny spotřebních daní,\" uvedl výkonný ředitel DKV v ČR a na Slovensku Ondřej Pavlík.
Podle něj na přelomu roku výrazně poklesly ceny díky zlevnění ropy. To podpořilo trend, že čeští dopravci stále více tankují v ČR. Nahrává tomu i fakt, že dopravci jezdí stále kratší trasy a vozidla mají nižší spotřebu. Dopravní firmy se také začínají více orientovat na bionaftu, kde může být cena nižší o více než dvě koruny, což už se jim vyplatí i při vyšších nákladech na servis.
Druhou největší tankovací zemí pro české dopravce je Německo. Cena paliva se přitom mění v závislosti na zvolené síti, regionu či dnu v týdnu. Rozdíly v cenách v Německu mohou být až pět korun na litr. Nejnižší ceny bývají v pondělí. Nejvýhodnější je tankovat mezi 17:00 a 18:00 hodinou. Ceny se mění až desetkrát za den.
Cena ropy jako výchozí suroviny pro výrobu nafty se proti loňsku snížila na polovinu, v současnosti se drží u typu Brent kolem 60 až 65 USD za barel a další odhady růstu jsou velmi opatrné. Cenu ropy ovlivňuje změna očekávání poptávky v Číně jako největším trhu, také další produkce frakováním šelfů i deklarovaný odklon od ropy k zemnímu plynu.
DKV Euro Service působí ve 42 zemích a obsluhuje 120.000 zákazníků. Společnost provozuje systém platebních karet pro kamionové dopravce a nabízí služby spojené s výběrem mýtného jako jsou palubní jednotky pro platbu elektronického mýtného.