Místo očekávané ceny kolem osmi miliard korun ale unijní Generální ředitelství pro hospodářskou soutěž počítalo s rámcovou částkou 2,93 miliardy korun, což je údajně pod účetní hodnotou nádraží. Ministerstvo podle mluvčího Tomáše Neřolda nikdy předem nestanovilo, kolik by měly ČD za nádraží získat, a informace, které se v médiích ohledně původně odhadované ceny v posledních dnech objevily, prý neodpovídají skutečnosti.
\"Pověřený znalecký ústav nyní připraví finální ocenění příslušné části ČD, která zahrnuje nádražní budovy, veškerý související movitý i nemovitý majetek, jakož i pohledávky a závazky spjaté s převáděnou částí závodu ČD. EK při stanovení finančního rámce vycházela z předběžného ocenění, které bylo zpracováno ke konci října 2014. Zástupci EK proto berou na vědomí, že výsledná cena prodeje se odvine od aktuálního ocenění dle domluvené metody,\" uvedl Neřold.
Pro ministerstvo dopravy je souhlas komise s kupní cenou klíčový, protože odblokuje jejich převod i investice do jejich oprav. Nádraží budou mít dlouhodobě jasného správce a SŽDC na jejich opravy bude moci využít veřejné prostředky, včetně evropských fondů.
MD vedlo konzultace s EK od poloviny loňského roku. Cílem série jednání bylo předejít riziku, že později EK transakci zpochybní v řízení na vrácení nedovolené veřejné podpory. Začátkem května v této věci ministr dopravy Dan Ťok osobně jednal s eurokomisařkou pro hospodářskou soutěž Margrethou Vestagerovou.
jsa mal