V dubnu se odbyt všech 12 značek skupiny, včetně české Škody Auto, snížil o 1,3 procenta. To bylo první oslabení prodeje za nejméně čtyři a půl roku, uvedla agentura Reuters. Volkswagen zažívá potíže v Jižní Americe, Číně a ve východní Evropě, tam zvláště kvůli vývoji na ruském trhu.
Prodej hlavní značky VW, která se na prodeji celkové skupiny podílí asi 60 procenty, pokračoval v květnu v propadu. Vozů VW se prodalo 499.500, o 5,9 procenta méně než před rokem. Důvodem byl hlavně slabší prodej v Číně a Latinské Americe, který už nevyrovnal růst na evropském trhu.
Součástí koncernu Volkswagen jsou kromě vlajkové značky VW a české Škody také Audi, Seat, Porsche, Bentley, Bugatti a Lamborghini. Škoda tento týden uvedla, že v květnu zvýšila dodávky zákazníkům o 1,5 procenta na 92.500 vozů a že to byl její nejlepší květen v historii. Růst prodeje firma zaznamenala hlavně v západní a střední Evropě, Číně a v Indii. Naopak v Rusku prodej vozů Škoda přibližně o 50 procent klesl.
Volkswagen se nejpozději do roku 2018 hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Loni koncern zvýšil prodej o 4,2 procenta na 10,14 milionu vozů, a poprvé tak překonal desetimilionovou hranici. Jedničkou na světovém trhu loni ale zůstal japonský konkurent Toyota Motor, jemuž odbyt vzrostl o tři procenta na 10,23 milionu vozidel.