Studenti žurnalistiky na UP v Olomouci mají svůj vlastní časopis

02.02.2005 | , VysokéŠkoly.cz
Studentské centrum


perex-img Zdroj: Finance.cz

Na půdě katedry žurnalistiky Univerzity Palackého v Olomouci se zrodil první časopis od studentů pro studenty s pravidelnou periodicitou. Je jím, na ministerstvu kultury registrovaný, čtrnáctidenník Helena v krabici.

Na půdě katedry žurnalistiky Univerzity Palackého v Olomouci se zrodil první časopis od studentů pro studenty s pravidelnou periodicitou. Je jím, na ministerstvu kultury registrovaný, čtrnáctidenník Helena v krabici. V čele redakce jsou posluchači druhého ročníku, kteří tento projekt vypracovali zejména jako studijní aktivitu a snahu o možnost praxe ve vlastním médiu. Nad projektem přejala záštitu rektorka Univerzity Palackého Prof. MUDr. PhDr. Jana Mačáková, CSc. Vydavatelem je pak nezisková společnost - občanské sdružení Studenti UP. Mediálním partnerem Heleny v krabici je olomoucké Rádio Hity, které v den vydání upozorňuje na nové číslo několikrát denně ve zpravodajství a věnuje ceny do soutěží.

Autoři projektu přišli s nápadem vydávat vlastní časopis v dubnu roku 2004. V květnu již redakce, čítající deset lidí, vydává nulté číslo periodika, jež má sloužit pro vyzkoušení mechanismů v redakci a práci s redakčním softwarem. Na začátku zimního semestru 2004 se redakce rozrůstá o dalších deset členů, studentů prvního ročníku žurnalistiky, a začíná se pracovat na prvním čísle.
Křest časopisu proběhl 19. října 2004 v kavárně Betánie. "Nový studentský časopis je na světě. Helena v krabici je sice dítko sotva pokřtěné, však již první číslo, rozsahem, členěním i obsahem přispívá přinejmenším k pocitu, že batolátko vskutku zdravý kořen má," uvedl Žurnál UP.

Cílem časopisu je především vytvořit celouniverzitní tiskovinu pro studenty, která na akademické půdě dosud chyběla, hájit zájmy studentů Univerzity Palackého v Olomouci, podporovat a rozvíjet jejich studijní aktivity, zejména zapojit nově příchozí studenty do práce v redakci a vytvářet tak možnosti pro jejich novinářskou praxi.

Čtrnáctideník je distribuován pomocí kamelotů a několika prodejních míst výhradně na univerzitní půdě. "V rámci promo akce jsme distribuovali tři čísla zdarma a paralelně jsme na časopis upozorňovali reklamní kampaní. Od čtvrtého čísla se Helena v krabici bude prodávat za symbolickou částku, která by společně s výnosy z inzerce pokryla nejnutnější náklady. Čtrnáctideník má prozatím náklad 1 000 kusů," prozradili redaktoři. Dne 2. března 2005 vyjde již šesté číslo časopisu.
-rad-





Materiál byl převzat ze zpravodajského a informačního serveru VYSOKESKOLY.CZ.

Autor článku

Radka Spurná