Pojišťovna Direct vstoupila na český trh v květnu 2007 s nabídkou pojištění majetku prostřednictvím telefonu a internetu. V červnu 2012 se z trhu stáhla, důvodem byly podle tehdejšího vyjádření nepříznivé podmínky na českém pojistném trhu. Ty prý neumožnily docílit dostatečné velikosti a ziskovosti v přijatelném časovém horizontu pro vlastníka, britské pojišťovací skupiny RSA.
\"Direct se na český trh v roce 2015 vrací ve zcela novém kontextu, než který byl spojován s původní značkou. Jde o vícekanálovou pojišťovnu, jež nespoléhá pouze na on-line prodej, ale využívá i další kanály jakou jsou pojišťovací makléři a vlastní pobočky,\" uvedl ředitel pojišťovny Pavel Řehák. Částku, za kterou značku Direct VIGO koupila, neřekl.
Za vznikem nového Directu stojí tým bývalého ředitele České pojišťovny Řeháka, který pojišťovnu intenzivně připravoval od roku 2014. \"Údělem velkých firem je velká míra nepružnosti. Direct podporuje myšlenku osobního přístupu tím, že v klientském centru budou na telefonní lince dostupní vždy lidé. Nebudeme standardně používat telefonní automat,\" dodal Řehák.
Triglav pojišťovna byla loni ve ztrátě 13,8 milionu korun, což představuje meziroční snížení o 85 procent z dřívějších 93 milionů Kč. Letos v prvním čtvrtletí se dostala pojišťovna zpět do kladných čísel. Souvisí to podle Řeháka se změnami v řízení a také v soustředění na stabilizaci a kvalitu pojistného kmene. V letošním roce plánuje zisk 26 milionů korun.
Triglav pojišťovna vznikla v roce 2000 z původní Všeobecné pojišťovny, kdy v ní její akcionář, mateřská společnost Zavarovalnica Triglav ze Slovinska, získala stoprocentní podíl. Působení pojišťovny v Česku se dostalo do nové fáze v říjnu 2014, když byla prodána skupině VIGO Investments.
Filip Dušek mal