Situace na velkých automobilových trzích se lišila. Ve Francii prodej klesl o 3,5 procenta a v Německu o 6,7 procenta. Naopak ve Španělsku stoupl o 14 procent, v Itálii o 10,8 procenta a v Británii o 2,4 procenta.
Poptávku po nových autech výrazně podpořily novější členské země v čele s Polskem a Českou republikou. V Polsku květnový prodej aut stoupl o 11 procent a v Česku o 17,6 procenta, upozornila ACEA.
Za pět měsíců letošního roku se v EU prodalo přes 5,8 milionu aut. To bylo o 6,8 procenta více než ve stejném období loni. Všechny přední evropské trhy rostly. Ve Španělsku počet registrací stoupl o 21,7 procenta a v Itálii o 15,2 procenta, vyšší byl prodej i v Británii, Francii a Německu. V České republice stoupl o 21,2 procenta.
Jedničkou na trhu zůstal v květnu Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto. Prodej Volkswagenu však klesl o 2,3 procenta a Škody o 1,1 procenta. Od ledna však byl prodej obou značek vyšší, v případě celé skupiny Volkswagen o 5,3 procenta a samotné Škody o tři procenta. Nižší květnový prodej zaznamenaly i evropská dvojka PSA Group, Ford, Opel a Toyota. Naopak prodej Daimleru stoupl o 11,4 procenta, skupiny FCA, která zahrnuje Fiat a Chrysler, o 9,2 procenta a BMW o 7,6 procenta.