Incidenty, během kterých byly přetíženy letové odpovídače na palubách letadel, takže stroje následkem toho zmizely z obrazovek dispečerů, se odehrály loni 5. a 10. června. Nejdříve se mělo za to, že problém souvisí s vojenským cvičením, což ale EASA nepotvrdila. Místo toho uvedla, že zdroj záření, který přetížil odpovídače, byl lokalizován někde v oblasti 111 kilometrů východně od Prahy.
\"Na základě vyšetřování EASA jsme došli k tomu, že jistý civilní výrobce prováděl testy, které vyvolaly rušení napříč regionem,\" citoval Air Traffic Management ředitele EASA Patricka Kye. Jméno výrobce nicméně nesdělil.
\"Zjistili jsme, že střední Evropa je naprostou změtí radarů. Jedno letadlo je sledováno 25 různými radiolokátory, i když jsou ve skutečnosti potřeba dva či tři. To musí přestat,\" dodal.
Kvůli incidentům kontrolní střediska přistoupila ve spolupráci s evropskou organizací pro bezpečnost leteckého provozu Eurocontrol na mimořádná opatření, která v úhrnu vyústila v 6000 minut zpoždění. \"Ve střední Evropě jsme v podstatě na hranicích možností systémů,\" uvedl Patrick Ky s tím, že EASA vypracovala řadu doporučení, která zahrnují i vypnutí některých radarů.