V jednání je stále podoba trasy mezi Dejvicemi a Veleslavínem, kde šestá městská část požaduje, aby trasa vedla kompletně pod povrchem. \"Nám to ekonomicky nevychází. Navrhujeme tam smíšený stav, to znamená, že část by byla pod zemí a část nad zemí,\" uvedl Ťok. Cenový rozdíl mezi oběma variantami představuje částku tři až 3,5 miliardy korun.
Kvůli neshodě o podobě trasy na Veleslavín přichází podle Krnáčové v úvahu rozdělení projektu do dvou částí, kdy by se v první fázi začalo se stavbou v úseku z Veleslavína na letiště a do Kladna, u níž žádný rozpor není. Mezitím by na vyřešení podoby zbytku trasy bylo dostatek času, dodala primátorka.
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) plánuje současnou jednokolejnou trať na Kladno elektrifikovat a rozšířit o jednu kolej. Vlaky by poté po ní mohly projíždět zhruba stokilometrovou rychlostí. Vybraná varianta vychází ze studie proveditelnosti, kterou správa železnic nyní dokončila. Podle Ťoka by nyní bylo vhodné tento materiál schválit a podobu stavby u Veleslavína řešit až ve druhé fázi, tedy v územním řízení.
cfr rot