\"Nejvyšší zvýšení obratu v roce 2014 zaznamenala výroba systémů DNOX dieselové divize. Bosch za ně utržil 5,4 miliardy korun, meziročně o 62 procent více,\" řekl dnes ČTK jednatel společnosti Milan Šlachta. Vysvětlil, že v roce 2013 se rozjela výroba druhé generace DNOX pro osobní automobily a zároveň převzatá výroba systémů pro nákladní automobily, s novou generací firma získala i nové odběratele.
Systémy pro osobní auta uvedla firma na trh v roce 2008, slouží k odbourávání obsahu oxidů dusíku ve výfukových plynech a umožňují splnit výrobcům automobilů nové přísné legislativní limity. Celý systém je aplikován na míru pro daného zákazníka.
Loni se podařilo zvýšit také obrat u nádržových modulů, a to o 19 procent na pět miliard, a u skupiny plynových pedálů, multifunkčních pohonů a odvzdušňovacích ventilů o devět procent na 1,4 miliardy Kč. Zvýšila se i výroba rozvaděčů paliva - o 14 procent a zpětného palivového vedení o 22 procent. Pokles sériového obratu byl meziročně u skupiny sacích modulů, vík hlavy válců a u škrtících klapek.
I v roce 2014 směřovalo téměř sto procent produkce společnosti do zahraničí, převážně k odběratelům v Evropské unii, část pak na trhy v USA a Brazílii, do Japonska a dalších zemí. Odběrateli českobudějovického Bosche jsou všechny významné automobilky. Loni se společnost stala devátým nejlepším českým exportérem roku.
Společnost vznikla v roce 1992 jako společný podnik Robert Bosch GmbH Stuttgart a Motor Jikov a.s. České Budějovice. Od roku 1995 je stoprocentní dceřinou společnosti německého koncernu. V roce 2003 se jediným vlastníkem s.r.o. stal Robert Bosch Investment Nederland. Firma zaměstnává zhruba 3000 lidí.