Největší pivovarnická skupina v Česku se zhruba 45procentním podílem na trhu, do níž patří značky Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický kozel a Radegast, posílila loni na domácím trhu o čtyři procenta. Na 54 zahraničních trzích prodala 3,5 milionu hektolitrů piva, o šest procent více než v předloni. Prodej v zahraničí zahrnuje kromě přímého exportu také licenční výrobu piva v cizině.
Celkový loňský tuzemský i zahraniční prodej prémiového ležáku Pilsner Urquell překonal poprvé za 172 let dva miliony hektolitrů. V ČR posílil o rekordní více než desetinu, vývoz se zvýšil o čtyři procenta. \"Loni jsme dosáhli největšího růstu za posledních pět let a největší radost máme ze znovunastartování zájmu o čepované pivo,\" uvedl generální ředitel a předseda představenstva Paolo Lanzarotti.
\"Jsme nadále přesvědčeni o tom, že příležitost ke konzumaci piva v restauracích a hospodách je výjimečnou součástí české kultury, do které se vyplatí investovat. Se zvláštním zájmem proto také sledujeme poslední vývoj v oblasti legislativy, který bude mít dopad na naše zákazníky - majitele hospod a restaurací a především na české spotřebitele,\" uvedl.
Podle generálního ředitele by po stabilizaci konzumace bylo zklamáním, kdyby nové zákony měly vést k ukončení činnosti množství malých českých živnostníků. Věří, že zákonodárci pečlivě zváží načasování elektronické evidence tržeb a regulace kouření a zároveň přijmou opatření vedoucí ke zmírnění krátkodobých negativních dopadů, například významnější snížení DPH pro sektor hotelů a restaurací.
Prazdroj za poslední účetní období zaplatil na přímých i nepřímých daních 4,7 miliardy Kč, meziročně o 300 milionů korun více. Skupina patří dlouhodobě mezi 20 nejvýznamnějších firemních plátců. Podnik se třemi závody v Plzni, Nošovicích a Velkých Popovicích zaměstnává téměř 2000 lidí a nepřímo vytváří dalších více než 22.000 pozic u obchodních partnerů a dodavatelů v celé republice.