Dálnice D1 mezi Prahou a Brnem se bude v létě opravovat na osmi místech. Další dvě opravy čekají řidiče při cestě na jih na dálnici D2 směr Břeclav a se stavebními pracemi musí počítat také ve směru z Brna přes Mikulov do Vídně, kde se buduje dálnice na rakouské straně. Naopak další jižní tah, dálnice D3, bude v létě bez oprav. Dálnice D5 z Prahy na Rozvadov bude mít omezení na třech místech.
V mnoha místech v Rakousku musí řidiči počítat s omezením rychlosti ve městech až na 30 km/h, v Rakousku je rovněž povinnost mít reflexní vestu i když je již povoleno více barev, naopak řidiči nesmí používat palubní kameru.
V Chorvatsku, kam každoročně vyráží 800.000 Čechů, musí jet řidič ve věku do 24 let rychlostí o deset km/h nižší, než je dopravní omezení, tedy 80 km/h mimo obec na 120 km/h na dálnici. Odebrání řidičského průkazu hrozí za jízdu bez předepsaných zdravotních pomůcek nebo ve stavu únavy. Zvýšily se pokuty za jízdu pod vlivem návykových látek. Podobně se zpřísnily pokuty i ve Slovinsku, kde například špatné parkování vyjde na 100 eur a jízda na červenou na 300 eur.
Aktuální dopravní informace mohou motoristé před cestou načerpat na stránkách www.dopravniinfo.cz, prostřednictvím mobilní aplikace nebo pravidelné zprávy bude vydávat i ŘSD.
Podle vedoucího oddělení Besip Martina Faráře by měli řidiči během dlouhých cest k moři dodržovat několik základních pravidel: upevnit předměty v autě, zkontrolovat tlak v pneumatikách pro naložený vůz, připoutat se, dodržovat odpočinkové přestávky, věnovat se řízení, dodržovat bezpečnou vzdálenost a osvojit si pravidlo zipu při jízdě v pruzích.
Loni v létě zemřelo na silnicích 132 Čechů. Nejčastější příčinou nehod byla vysoká rychlost a nedodržení bezpečné vzdálenosti.