Škoda Transportation vydala dluhopisy v objemu 2,31 miliardy Kč

26.06.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Plzeň 26. června (ČTK) - Strojírenská skupina Škoda Transportation vydala úspěšně svoji první emisi dluhopisů v objemu 2,31 miliardy korun s tříprocentním kuponem, tedy zúročením. Dluhopisy jsou splatné v červnu 2020. Celkové objednávky přesáhly 2,8 miliardy korun. O emisi projevili zájem především domácí institucionální investoři, řekl dnes ČTK předseda představenstva společnosti Tomáš Krsek.

\"V posledních letech jsme výrazně zvýšili podíl tržeb na zahraničních trzích. Obrovské prostředky investujeme do vývoje a výzkumu, čímž se daří rozšiřovat produktové portfolio. Na financování těchto potřeb a na podporu dalšího růstu společnosti jsme se rozhodli využít také možnosti, které nabízí kapitálový trh,\" řekl Krsek.

Vedoucími manažery transakce byly Česká spořitelna a Československá obchodní banka. Spořitelna je také administrátorem emise. \"Dluhopisové trhy nabízejí pro emitenty při současných nízkých úrokových sazbách jednu z nejlepších podmínek v historii. Sledujeme rostoucí zájem o podnikové dluhopisy jak ze strany investorů, tak i ze strany korporací, které nechtějí promeškat začínající hospodářský růst a přejí si diverzifikovat své zdroje financování,\" uvedl ředitel odboru dluhových kapitálových trhů České spořitelny Tomáš Černý.

Podle ředitele útvaru primární emise ČSOB Karla Drvoty se ukazuje, že emise dluhopisů už patří ke standardním zdrojům financování moderně řízené společnosti. \"Silný zájem investorů o pilotní emisi Škody Transportation pak zřetelně potvrzuje rostoucí potenciál pro financování podniků na kapitálovém trhu,\" dodal.

Skupina Škoda Transportation, přední evropská firma v oboru dopravního strojírenství, loni utržila 16,4 miliardy korun, meziročně o 12 procent více. Čistý zisk meziročně vzrostl o 30 procent na 2,27 miliardy Kč. Hlavními produkty jsou nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlaky, soupravy metra, trolejbusy, trakční motory a kompletní pohony pro dopravní systémy. Skupina už několik let zaměstnává přes 4000 lidí. Má dceřiné nebo společné podniky v Česku, Německu, Rusku, Polsku a Maďarsku. Její vozy jezdí nejen v ČR, ale také v Turecku, USA, Polsku, Rusku, Itálii nebo v Číně.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK