Stavba je navržena zcela mimo zastavěná území. Trasa je vedena převážně po bývalých zemědělských pozemcích, přičemž v části trasy je dálnice vedena zhruba ve stopě nynější silnice I/3. Územní rozhodnutí nabylo právní moci v květnu 2011. Předpokládaná cena byla stanovena na 2,79 miliardy korun.
Součástí stavebních prací je stavba 99 stavebních objektů, z toho sedm mostů. Největší budou přes Bukovský a Neplachovský potok. Začátek stavby je u Bošileckého rybníka, kde navazuje na stávající silnici první třídy Veselí nad Lužnicí-Ševětín. Konec je v místě před mimoúrovňovou křižovatkou Ševětín.
Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. Nyní je v provozu dvaačtyřicetikilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na stavbu jsou zhruba 80 miliard korun. Výstavba posledních dvou úseků mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a mezi Borkem a Úsilným začala v březnu.