Investice do stavby lakovny, která dosud na pražském letišti chybí, představuje podle Řehoře zhruba 150 milionů korun. O tu by se aeroholding rád rozdělil s případným zájemcem. \"Ideálním modelem by bylo, kdyby investici i provoz lakovny zajistil nějaký soukromý provozovatel, kterému by letiště pouze pronajalo pozemek,\" dodal Řehoř.
Příležitostí pro Czech Airlines Technics jsou i opravy podvozků letadel. \"Společnost nyní rozjíždí nový obchodní model, kdy hodlá nakupovat poškozené podvozky, které sama opraví a posléze je zapůjčí leteckým společnostem v rámci pravidelné obnovy podvozků,\" uvedl předseda představenstva Czech Airlines Technics Pavel Haleš. Pro leteckého dopravce to znamená úsporu času. Opravy podvozků zaberou zhruba měsíc a po tuto dobu nemůže letadlo majiteli vydělávat. Jejich pouhou výměnou se dá velká část tohoto času ušetřit.
\"Zavedení tohoto principu do praxe je zároveň poslední šancí pro opravnu podvozků. Pokud by se neosvědčil, je reálné, že by společnost tuto činnost ukončila,\" připustil Haleš. Naopak velkou budoucnost vidí v rozšiřování takzvané těžké údržby, což představuje závažnější opravy a rozsáhlejší revize technického stavu letounů. K nynějším 650 zaměstnancům tak chce společnost nabrat dalších sto specialistů.
Podle Řehoře by část z nich mohla pocházet z ostravské opravny Job Air Technics, která je od loňska v insolvenci a nemá pro své zaměstnance dost zakázek. O převedení těchto lidí do Prahy už aeroholding s Job Airem jedná. Zbylí lidé by pak měli být zahraniční kontraktoři, doplnil.
Czech Airlines Technics původně vznikly jako opravny letadel ČSA, s postupným snižováním letadlové flotily Českých aerolinií ale musí hledat zakázky i jinde. Podíl ČSA na garantovaných výnosech leteckých opraven tvoří v letošním roce 40 procent, zatímco před dvěma lety šlo o 57 procent. V současnosti jsou samostatnou společností v rámci státního leteckého holdingu.
Pozvolný odliv zakázek od ČSA se ale zatím podle Řehoře daří zaplnit dlouhodobými kontrakty se zahraničními dopravci. V nedávné minulosti například šlo o zakázky na servis letadel aerolinek Finnair a Transavia. Jako potenciální zákazníky Czech Airlines Technics vidí všechny dopravce v doletové vzdálenosti od pražského letiště do tří hodin. Po spuštění nové opravárenské linky v září by opravárenská kapacita firmy měla stoupnout na šedesát letadel, což jsou počty, pro které byla původně vytvořena.