Platzeck na tiskové konferenci uvedl, že zástupci GDL a DB podepsali dohodu o smíru a kolektivní smlouvu v úterý večer. Vedení DB se v dokumentu zavázalo snížit týdenní pracovní dobu strojvůdců o hodinu na 38 hodin. Zároveň slíbilo přijmout 300 nových strojvůdců, aby omezilo velké množství přesčasů, které musejí zaměstnanci sloužit.
Strojvůdcům se také v nadcházejících 12 měsících ve dvou krocích zvýší plat celkem o 5,1 procenta. Nyní se průměrný roční plat strojvůdců pohybuje v závislosti na odpracovaných letech mezi 36.000 a 46.000 eury (990.000 a 1,25 milionu Kč).
Svaz GDL také prosadil, že může uzavírat kolektivní smlouvy i za další profesní skupiny, jejichž zástupci jsou jeho členy, zejména se jedná o průvodčí a personál jídelních vozů. Za tyto skupiny dosud vyjednávaly konkurenční odbory EVG. Vedení DB nicméně obhájilo svůj požadavek, aby zaměstnanci na stejných pozicích dostávali stejné mzdy a měli stejnou pracovní dobu bez ohledu na to, v jakých odborech se sdružují.
Spor mezi svazem GDL a vedením DB trval téměř rok. Odbory kvůli konfliktu uspořádaly celkem devět stávek, nejdelší z nich na počátku května trvala šest dní. Protestní akce pokaždé ochromily železniční dopravu v zemi a omezily i spojení Prahy s Berlínem.
Stávky zásadně postihly německou ekonomiku, protože železnici denně využívá 5,5 milionu cestujících a denně se po ní přepraví pětina nákladu, tedy 620.000 tun. Průmyslové svazy odhadly, že každý den stávky způsoboval německému hospodářství ztrátu 100 milionů eur (2,7 miliardy Kč).