Podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala představuje letošní pokles nehod návrat k normálu poté, co loňský rok byl mimořádně tragický. Jen při střetu chodců s vlakem zemřelo loni 238 osob, což představovalo meziroční 26procentní zvýšení. Celkem loni na železnici zahynulo 296 lidí včetně smrtelných úrazů na železničních přejezdech, což představovalo nejhorší bilanci od roku 2003.
Největší počet střetů vlaku s osobou eviduje Drážní inspekce tradičně ve Středočeském kraji, kde jich letos bylo 23 a 17 osob po střetu s vlakem zahynulo. V porovnání s rokem 2014 však jde o pokles počtu střetů i usmrcených o 21, respektive 23 procent, uvedl Drápal. Zvýšení počtu nehod inspekce evidovala pouze v Plzeňském, Ústeckém a Karlovarském kraji. Zejména Karlovarský kraj ale dlouhodobě patří k nejbezpečnějším, letošní dvojnásobný růst počtu úmrtí za pololetí představuje zvýšení počtu smrtelných nehod z loňské jedné na letošní dvě.
Z celkových statistik střetů osoby s vlakem připadá podle dlouhodobých zkušeností Drážní inspekce zhruba třetina na sebevraždy a zbytek na neúmyslné nehody. Většina střetu osob s vlakem se podle inspekce odehrává v místech, kde koleje křižují pěšinky a kde jsou lidé zvyklí si cestu zkracovat. Jde tedy o místa, ve kterých by se chodci vůbec pohybovat neměli.