Nedařilo se největšímu americkému výrobci automobilů General Motors, jehož odbyt na domácím trhu se v červnu oproti stejnému období minulého roku snížil o tři procenta. Důvodem je zejména pokles zájmu o malé vozy vyráběné touto společností. Podle prohlášení firmy je však dobrou zprávou, že vzrostla průměrná cena prodávaného vozu.
Pozitivnější vývoj zaznamenala v květnu automobilka Ford, jejíž prodej vzrostl o dvě procenta, což je však rovněž výrazně za očekáváním analytiků. Zájem o sportovně užitkové vozy této firmy byl oproti loňskému červnu vyšší o deset procent, prodej ostatních typů však většinou klesl.
Naplnit předpoklady odborníků dokázala japonská společnost Toyota Motor, která je největším výrobcem automobilů na světě. Tato \"trojka\" na americkém trhu zvýšila počtem téměř 210.000 prodaných vozů svůj prodej o čtyři procenta.
Údaje o prodeji automobilů jsou indikátorem vývoje celkových spotřebitelských výdajů, které zajišťují více než dvě třetiny ekonomické aktivity Spojených států.