Nejčastěji se zmrzlina prodává v supermarketech (38 procent), na menší obchody připadá méně než 30 procent. \"Hypermarkety tvoří čtvrtinu obratu kategorie zmrzlin a stejně jako supermarkety zaznamenaly za sledované období mírné posílení kolem jednoho procentního bodu. Na čerpacích stanicích se generuje přibližně šest procent tržeb,\" dodal Kryst.
Jednoporcové balené zmrzliny, tedy kornouty či zmrzliny na špejli, tvoří většinu z celkového obratu (68 procent). Necelá čtvrtina (23 procent) prodejů jsou rodinná balení a skoro desetina (devět procent) jsou zmrzlinové dezerty. Zmrzlinové pralinky si podle Krysta teprve budují svou pozici na trhu. Rodinná balení si podle aktuálního průzkumu agentury GfK koupily v loňském roce skoro tři čtvrtiny domácností.
V Česku stále vedou u jednodruhových příchutí konzervativní přístupy. Například podle průzkumu agentury GfK stále drží prvenství vanilková s náskokem před čokoládovou příchutí.
Podle firmy Algida, která se o český trh dělí se společností Prima, bude letos v módě borůvková zmrzlina. \"Je také velice atraktivní propojovat zmrzlinové kategorie s jogurtem,\" informovala ČTK za firmu Ivana Čepelová. Podle ní tento trend souvisí se zdravým životním stylem a lidem se také líbí nízké energetické hodnoty pochoutek. Dalším trendem je podle ní propojování zmrzlin s příchutí dezertů.
Každý Čech podle údajů společnosti Nielsen ročně zkonzumuje přes tři litry zmrzliny, tedy přibližně 20 kusů. Celkem si lidé v Česku koupí ročně necelých 31,15 milionu litrů zmrzliny.
Údaje o prodeji zmrzliny řadí Česko statisticky do evropského průměru. Největší spotřebu zmrzliny v Evropě mají skandinávské země, přes deset litrů na osobu a rok.