Ministr Ťok seznámí vládu s parametry tendru na dodávky značek

07.07.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 7. července (ČTK) - Ministr dopravy Dan Ťok seznámí vládu s parametry zakázky na výrobu registračních značek pro osobní automobily. Základní údaje oznámilo ministerstvo dopravy už začátkem června, když uvedlo, že hledá nového dodavatele na příštích pět let. Hodnotu zakázky tehdy úřad odhadl na 520 milionů korun. V současnosti je jediným dodavatelem registračních značek pro ministerstvo dopravy společnost Hicon. S ministerstvem dopravy má smlouvu od roku 2001, předtím správa značek spadala pod ministerstvo vnitra.

Vypsáním soutěže ministerstvo tak definitivně opustilo model, kterým se chtělo inspirovat v Německu. Podle něho by si registrační značky pro vozidla pořizovali sami motoristé a tyto tabulky by pak byly vázány na konkrétní osobu a nikoliv vozidlo.

Kvůli monopolu společnosti Hicon a skutečnosti, že na nákup značek nebyl úřad v minulosti schopný dokončit výběrové řízení, je resort dopravy dlouhodobě kritizovaný. Poslední pokus vypsat tendr selhal na počátku letošního roku, když úřad kvůli chybám zrušil tendr vypsaný exministrem Antonínem Prachařem. Poté se nový šéf resortu Dan Ťok domluvil na snížení cen registračních značek ze 108 korun na 77 Kč za kus.

\"To se ale týká pouze nejběžnějších registračních značek pro osobní auta o rozměru 110 x 520 milimetrů,\" upozornil nedávno v tiskové zprávě Zbyněk Pařízek ze společnosti Bamaz, která dlouhodobě o zakázku na výrobu značek pro ministerstvo usiluje. Ostatní tabulky pro jiné druhy vozidel, které mají odlišné rozměry, stále stát prostřednictvím ministerstva dopravy nakupuje za částky přesahující 100 korun za jednu tabulku.

Od příštího roku má platit možnost vyřízení tzv. registračních značek na přání. Majitelé aut si budou moci za poplatek nechat na registrační tabulku vytisknout vlastní text, který by ale neměl obsahovat například vulgarity. Spolu s tím ministerstvo plánovalo převést agendu správy na samotné motoristy. Stát by pouze nařizoval, jakou podobu mají registrační značky mít a udílel by licence na jejich výrobu soukromým výrobcům. Řidiči by si pak sami vybírali, u kterého výrobce si nechají vlastní registrační značky vyrobit. Od tohoto záměru ale úřad nedávno upustil.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK