\"Pro značku Škoda to bylo náročné, ale úspěšné první pololetí,\" uvedl člen představenstva odpovědný za prodej a marketing Werner Eichhorn. \"V červnu jsme obhájili vysokou úroveň prodejních výsledků, kterou jsme dosáhli ve stejném měsíci loňského roku. Výsledek přitom ukazuje i na odlišný vývoj na jednotlivých trzích. V konečném součtu dobrý vývoj odbytu v západní a střední Evropě kompenzoval slabší kondici zejména ruského, ukrajinského a čínského trhu,\" dodal Eichhorn.
Dobrý start měly podle automobilky nové generace modelů Fabia a Superb. Prodej fabie v prvním pololetí v západní Evropě stoupl o 24,3 procenta, superbu liftback o 30,6 procenta. Celkem automobilka v západní Evropě za letošních prvních šest měsíců prodala 225.500 vozů, meziročně o 3,5 procenta více. V červnu jí tam vzrostl prodej o 9,3 procenta na 42.700 aut. Na svém největším evropském trhu v Německu Škoda v červnu zvýšila prodej o 13,5 procenta na 17.000 vozů, za celé pololetí o 5,6 procenta na 80.900 aut.
Ve východní Evropě dodala Škoda zákazníkům v prvním pololetí 44.000 aut, meziročně o 14.700 méně. V červnu jí prodej klesl o 3800 na 7300 vozů. Dodávky na ruský trh se snížily od ledna do června na 28.000 aut z loňských 42.000 vozů. V červnu prodej značky v Rusku klesl na 4400 z loňských 7900 vozů.
Ve střední Evropě vzrostly v prvním pololetí dodávky zákazníkům o 13,2 procenta na 88.900 vozů a v červnu o 14,9 procenta na 15.300 aut. Na domácím českém trhu si značka v červnu polepšila o 24,3 procenta na 7600 vozů, za celé pololetí se v Česku automobilce zvýšil odbyt o 22,9 procenta na 42.800 aut. V Číně vzrostl prodej v prvním pololetí o 5,8 procenta na 138.300 vozů, v červnu ale prodej klesl o 3600 na 20.000 aut.
Škoda Auto loni zvýšila čistý zisk o 46 procent na 665 milionů eur, což je v přepočtu více než 18 miliard korun. Tržby jí vzrostly o 13,9 procenta na 11,76 miliardy eur (zhruba 320 miliard Kč). Firma zaměstnává po celém světě přibližně 25.900 pracovníků a je aktivní na více než stovce trhů.