Rozhodnutí antimonopolního úřadu zakázku za zhruba miliardu korun definitivně přiřklo sdružení firem Eurovia a Strabag. \"Ředitelství silnic a dálnic už vyzvalo zhotovitele k podpisu smlouvy, práce na modernizaci by mohly být zahájeny na přelomu července a srpna,\" uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Výběrová komise italskou společnost vyřadila celkem ze tří tendrů na modernizaci D1 kvůli nápadně nízkým nabídkovým cenám, které společnost nedokázala vysvětlit.
Italská společnost se následně odvolala k antimonopolnímu úřadu. I v předchozích tendrech na modernizaci D1 v úsecích mezi Ostrovačicemi a Kývalkou a mezi Hvězdonicemi a Ostředkem nicméně nezaplatila kauci, a úřad proto všechna řízení zastavil. Tento postup nicméně zpozdil práce na opravách dálnice o několik měsíců, dodalo ŘSD.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se modernizují postupně.
Rekonstrukce D1 začala vloni na čtyřech úsecích, dva z nich byly dokončeny a dva, mezi Lhotkou a Velkou Bíteší a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou, se opravují i v letošním roce. Letos chce ŘSD zahájit opravy na dalších třech úsecích, z nichž na prvním u Hvězdonic zatím silničáři provádí přípravné práce.