Mošnovská opravna letadel Job Air Technic jde do konkurzu

13.07.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Mošnov (Novojičínsko) 13. července (ČTK) - Opravna letadel Job Air Technic (JAT) jde do konkurzu. Rozhodl o tom ostravský soudce, který zamítl reorganizační plán. Vyplývá to z informací, které dnes byly zveřejněny na serveru www.justice.cz. Firma je od loňska v insolvenci, dluží více než 800 milionů korun. Server ihned.cz uvedl, že soudce dal hned v několika bodech za pravdu České spořitelně, která má za JAT pohledávku 491 milionů korun.

V poslední době byla firma bez zakázek, podle ředitele a spolumajitele Daniela Barče majitelé letadel čekali, zda soud schválí reorganizační plán. Dvě stovky zaměstnanců nechodí od půlky června do práce, jsou doma se 60 procenty mzdy. Firmu měl zachránit vstup kyperské firmy Berinda Holdings Limited, za níž stojí ruský investor a jež měla získat stoprocentní podíl.

Podle soudu ale firma JAT nesplnila podmínky pro schválení reorganizačního plánu. Soudce ve svém usnesení uvedl, že měl k činnosti dlužníka několik výhrad, které by samy o sobě fatální nebyly. \"Nicméně, insolvenční soud hodnotí řízení jako celek, a dospěl k závěru, že dlužník z důvodu mnohočetných pochybení neosvědčil předpoklad, že svým konáním sleduje poctivý záměr,\" uvedl soudce. Dlužníkovy kroky a postupy podle soudu byly netransparentní a nebylo je možno akceptovat.

Server ihned.cz uvedl, že insolvenční správce Jiří Zrůstek chce ještě na tento týden svolat věřitelský výbor JAT. Měl by rozhodnout, zda se podaří ve spolupráci s věřiteli zajistit další provoz podniku, nebo zda definitivně skončí.

Opravna byla původně součástí leteckého holdingu CCG ostravského podnikatele Daneše Zátorského. Ten už v ní ale nepůsobí. Od počátku podnik fungoval díky státním dotacím, dostal jich přes 360 milionů korun. Dotace se ale postupně snižovaly a firma se následně dostala do problémů.

Insolvenční řízení s firmou bylo ale zahájeno paradoxně až v době, kdy firma poprvé začala pracovat na plnou kapacitu. Stalo se tak díky tomu, že uzavřela smlouvu s ruskou společností Aeroflot a stala se jejím jediným smluvním partnerem pro servis a opravy letadel Airbus 320 mimo území bývalého Sovětského svazu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK