\"Nejvíce byly už tradičně vyráběny vozy ix35, kterých z linky sjelo více než 88.250 kusů,\" uvedl Vaněk. Podíl vyrobených vozů modelu ix35 na celkovém počtu vyprodukovaných aut činil 53 procent. Aut modelu i30 bylo 29 procent, modelu ix20 bylo 12 procent a nového modelu Hyundai Tucson šest procent.
Sportovně-užitkový vůz Hyundai Tucson, jehož výrobu firma spustila v půlce června, se má stát stěžejní značkou firmy. Má nahradit úspěšný model Hyundai ix35, který se ve slezské továrně vyráběl čtyři roky a jehož výroba v červnu skončila.
\"Největšími odběrateli se v prvním pololetí staly Velká Británie, Německo, Španělsko, Rusko, Itálie a Česká republika, kam bylo v prvním pololetí letošního roku dodáno více než 8500 aut z nošovické produkce, tedy zhruba pět procent,\" uvedl Vaněk. Za celý loňský rok tvořila produkce pro Česko 4,5 procenta. \"Z mimoevropských zemí byly v prvním pololetí nejvýznamnější Austrálie, Turecko, Egypt, Mexiko a Kolumbie,\" uvedl Vaněk.
Slezská automobilka má více než 3400 zaměstnanců. Kvůli navýšení výroby letos téměř 150 lidí nabrala. Firma uvádí, že 96,5 procenta zaměstnanců jsou obyvatelé Moravskoslezského kraje. Dalších asi 7000 lidí zaměstnávají v regionu subdodavatelské firmy.
Firma loni zvýšila svůj zisk o 1,64 miliardy (22,4 procenta) na 8,973 miliardy korun a tržby jí vzrostly o 8,93 miliardy (9,2 procenta) na 106,317 miliardy Kč.
vpl ktp